Велодоріжки стануть обов'язковими в Україні.

Велосипедна інфраструктура виходить з розряду дитячих забавок у загальнодержавний обов'язок.


У червні прес-служба Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства оголосила про будівництво та реконструкції доріг з урахуванням велодоріжок, опублікувавши заяву, яку зробив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.

«В усіх цивілізованих країнах Європи і світу велосипеди є чудовою альтернативою громадському транспорту або авто. У Нідерландах взагалі хочуть ввести грошову доплату тим працівникам, які добираються на роботу на велосипедах, щоб ще більше популяризувати цей рух та зменшити кількість машин на дорогах. У нас можливо теж чимало людей хотіли би так їздити на роботу, але через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок та смуг, це не тільки незручно, а ще й небезпечно. Тому в новому ДБН щодо вулиць і доріг ми ввели обов’язкове проектування велодоріжок і смуг на дорогах та прописали чіткі вимоги щодо їх влаштування та параметрів», — сказав він.


Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми, зокрема, в частині організації велосипедного руху вводить обов’язкове проектування велосипедних доріжок і смуг під час нового будівництва та реконструкції доріг. Відповідна норма міститься у новому ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів».

Пункт, про те, що "міст потрібно будувати там де річку за годину перепливає певна кількість..."  велодоріжку потрібно будувати там, де в годину пік велотрафік становить більше 50-ти велосипедистів зник.  А це означає, що за новими ДБН велосипедні доріжки та велосипедні смуги є обов'язковими й мають закладатися та обладнуватися при будівництві нових чи реконструкції старих вулиць і доріг. На територіях житлових і промислових районів, на магістральних вулицях безперервного та регульованого руху, що забезпечують під'їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств та об'єктів масового відвідування.


Планується, що велодоріжки будуть переважно однобічними по обидва боки вулиці.

Зміни вступлять в силу вже 1 вересня.
Всіх вітаємо та чекаємо осені, а до тих пір радимо всім ознайомитись із новими стандартами, щоб кожен бажаючий міг взяти рулетку і перевірити чи правильної ширини будується для нього велодоріжка. ;)

І будьте обережні з бажаннями, бо як показала практика: у містах де не слідкують за дотриманням правил, велодоріжки перетворились на камінь роздору між учасниками дорожнього руху. Тому ми радимо у Барі залишити так, як є на даний момент: змішаний рух на проїжджій частині, замість будівництва та малювання велосмуг, обмежити швидкість руху авто. А велодоріжки в першу чергу будувати між населеними пунктами Барської ОТГ.


Мінімальна ширина велосипедних смуг та доріжок при новому будівництві або реконструкції:

Форми організації велосипедного руху в населених пунктах визначатимуться у залежності і від категорій вулиць і доріг:

Коментарі