Консервування велосипеда на зиму.




Консервування велосипеда на зиму.


"...Каталися ми на ньому по парках, дорогах, в бруді. Кидали в траву, на асфальт і возили на його "горбі" важкі баули і себе коханих. Він нам служив у цьому сезоні вірою і правдою! Пора подбати про нього, і відправити його відпочити, оздоровитися, щоб в наступному сезоні він нас не підвів. Балкон для нього не те місце, про яке він мріяв, возячи вашу п'яту точку! Він хоче в готель: відпочити, відіспатися як слід, щоб йому почистили його зубці і шестерні, його масивний красивий ланцюг, натерли його "тіло" маслом і зробили масаж педалів. Ну а якщо серйозно, то..." © велікі.уа

А якщо серйозно - то скажу, що я не з тих людей, у яких велосезон закінчується з настанням осені і відкривається десь на початку весни. Користуюсь велосипедом протягом всього року: коли більше, коли менше - в залежності від потреб, але все-таки протягом всього року. Тому для мене питання консервування велосипеда не є проблемним. Та навіть якби не їздив на ньому з осені до весни - то все-рівно питання зберігання протягом цього періоду мало б просту відповідь: стоїть собі тихенько в моїй кімнаті під стінкою і заглядає у монітор компа...

То ж що б я зробив, якби поставив свого коника до припону на довгий період?

  1. перше, що варто зробити - це помити велик, аби він був чистенький, а бруд не міг в'їстися в його деталі. Так-так: "болото не сало:  висохло - відстало", але не забувайте, що в тому болоті в наш час достатньо різноманітної хімії, яка може викликати корозію металу, а надто, якщо контактуватиме з ним довго.
  2. зробити повний технічний огляд (ТО) велосипеда.Це ще одна причина чому вел має бути чистим: розбирати і збирати чистий роверок набагато приємніше і зручніше. ТО ви можете зробити самостійно або у спеціалізованій веломайстерні (до речі про веломайстерні: є такі, які не приймають брудні велосипеди, а є такі, які приймають, але за бруд вам буде ціна робіт набагато більша).
  3. вибрати місце для зберігання велосипеда - це має бути закрите від атмосферних впливів приміщення, при цьому варто звернути увагу на певні моменти, описані нижче:

    • захист від злодія: краще зберігати велик в домі/квартирі під своїм наглядом, але можливі і інші варіанти, які я не пропагую... такі, як гараж, підвал багатоповерхівки, клуня, балкон тощо. У будь-якому разі подумайте на скільки приміщення для зберігання велосипеда підходить: ризик крадіжки в таких місцях великий. За неофіційними даними "ОБС" в Барі зимою 2015-го з підвалів багатоповерхівки, що поблизу ДОСАФу викрали більше 10 велосипедів!
    • стабільна температура: краще постійно холодно або постійно жарко, але не перепад у кільканадцять граусів за день. При різких змінах температури ви можете отримати весною цікавий сюрприз: фарба на роверку повилускувала або вкрилась  густими тріщинками, і тепер нагадує собою поверхню середньовічних фресок на стінах архітектурних пам'яток. Радості від цього мало і в спадщину ЮНЕСКО його також не внесуть, а потріскана фарба рано чи пізно відлущиться, оголить метал, а далі знову гангрена рами корозія поверхонь.
    • вологість: майте на увазі, що коли в приміщені підвищена вологість, як то в підвалі - то вас весною також може чекати сюрприз: сталеві деталі (спиці, зірочки, ланцюг) вкриються "красивими" розводами іржі, алюмінієві, які не закриті фарбою помутніють чи матимуть білий корозійний наліт. При низькій вологості і високій температурі гума покришок замінники шкіри на сідлі можуть розтріскатись... (якісні деталі цього бояться менше)

  4.  Що ще варто зробити?
    • розслабити всі троси гальм і передач (якщо такі є) не відкручавати затискні болти і гайки, а просто переключити на самі маленькі зірочки передачі з-переду і з-заду, розстібнути гальма типу вібреки;
    • зняти додаткове обладнання: велокомп'ютер, фари, задні габарити, навігатор, сумки, сумочки, флягу і т.д., словом все, що легко знімається;
    • накачати камери до майже робочого тиску і час від часу переревіряти і прокручувати колеса, якщо велик стоїть на землі - шини не будуть деформуватись;
    • накрити велосипед для захисту від осідання пилу, бо потім знову прийдеться мити (пил - річ цікава, і живе власним життям, а до весни ненакритий велик стане схожим на подра для курей). Крім того, якщо під час стоянки на велик часто потраплятимуть сонячні промені - будьте готові, що як мінімум фарба з того боку вигорить.
    • змастити ланцюг, причому не витирати його зовні насухо, а навпаки просякнутою мастилом тканиною розтерти масло по всій поверхні ланцюга, так само зробити із зірочками (якщо велик буле у вологому приміщенні - то так зірочки і ланцюг не поіржавіють) Ланцюг на зиму взагалі можна зняти, щоб зменшити навантаження на пружину заднього перемикача. Помити, змастити і запакувати у поліетилен.
    • рекомендують відкриті металеві деталі протерти тканиною, змоченою в мастилі для швейних машинок (я цього не роблю, у мене в кімнаті сухо, волога на деталі не осідає, а от пил до мастила пристає добре)
      В ЖОДНОМУ РАЗІ НЕ РОБІТЬ ЦЬОГО З ГАЛЬМАМИ - МАСТИЛА І ГАЛЬМА ПРОТИПОКАЗАНІ ОДНЕ ОДНОМУ!!!
Ще кілька слів про зберігання велосипеда. 
Є люди, які скажуть, що  велик в домі - то річ не зручна, бо він займає багато місця.
Ваша справа... Але велосипед - річ не монолітна: його завжди можна розібрати частково або повністю, а від так знайти місце для окремих деталей легше, головне не забути до весни що і куди ви впихнули.
Якщо по мінімуму - то можна повернути кермо, викрутити педалі та закрути їх на своє ж місце, але з протилежного боку. Так велик стане більш плоским.

Завжди можна придбати або зробити спеціальні стійки чи кріплення-підвіси на стіну, чи стелю.
Ну і крім того: велосипед можна розмістити так, що він стане частиною інтер'єру кімнати: на все воля Божа  ваша фантазія і бажання.

Коментарі